write for rights

schrijf een brief
en verander een leven
write for rights

schrijf een brief in het fries museum en verander een leven

Wereldwijd worden mensen onterecht vervolgd, geïntimideerd of gevangengezet vanwege hun werk, hun mening of om wie ze zijn. Vaak omdat ze opkomen voor hun rechten of voor die van iemand anders. Help dit onrecht te stoppen en kom in actie met Write for Rights in het Fries Museum. Met deze internationale actie komt Amnesty International ieder jaar in actie voor mensen die onterecht vastzitten of worden bedreigd. Write for Rights levert elk jaar succes op: activisten komen vrij, discriminatie stopt, daders worden berecht. Dus help mee en schrijf een of meerdere brieven aan koningen, ministers en presidenten. Samen vragen we aan hen om een einde te maken aan onrecht. Schuif op zondag 10 december tussen 11 en 15u aan bij Write for Rights in de hal van het Fries Museum. Vooraf aanmelden is niet nodig. Kijk voor meer informatie op friesmuseum.nl/writeforrights.

Amnesty International Leeuwarden
Amnesty International is een wereldwijde organisatie die zich inzet voor gerechtigheid, vrijheid, menselijke waardigheid en gelijkheid. Ieder jaar rond 10 december komt Amnesty International met Write for Rights in actie voor mensen die onterecht vastzitten of worden bedreigd. Op zondag 10 december zijn vrijwilligers van Amnesty Leeuwarden aanwezig met een schrijftafel in het Fries Museum. Daar liggen voorbeeldbrieven en kaarten klaar. Tijdens deze Write for Rights kun jij ook helpen met een brief te schrijven voor mensen die onterecht vastzitten, of bedreigd en gemarteld worden omdat ze opkomen voor hun rechten. Kijk voor meer informatie over de acties van Amnesty Leeuwarden op leeuwarden.amnesty.nl.

Write for Rights
Schrijf een brief
Verander een leven

Het Fries Museum wordt mede gefinancierd door Windpark Fryslân, de Provincie Fryslân, het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, de VriendenLoterij, Ir. Abe Bonnema Stichting en de vrienden van het Fries Museum.